• Hétfő - péntek 08:30-16:30

Esettanulmány

Egy nemzetközi gyártó vállalat azzal a kéréssel fordult a QLM Techlog ID Kft-hez, hogy a jelenlegi kártyás kanban rendszere helyett dolgozzunk ki egy automatikusan működő megoldást, mely a lehető legkisebb emberi beavatkozás nélkül képes a gyártósori cellák alapanyag ellátást és vállalatirányítási rendszerben történő könyvelését megvalósítani.

A gyártó cég klasszikus kártyás kanban rendszere a felgyorsult gyártási igényeket nem tudja megfelelően kielégíteni, mert a

  • kártyák gyakran elvesznek
  • manuálisan kell a kártyákon található vonalkódot leolvasni, műszakonként akár több alkalommal
  • a gyártósori igényeket jelentő kártyákat manuálisan kellett begyűjteni a cellákról
  • anyaghiányt jelentő kiszolgálatlan kártyákat rendszeresen manuálisan ellenőrizni kell
  • a kártyák pótlása, bővítése időigényes.
QLM Techlog ID Kft Esettanulmány

A QLM TechLog ID Kft, mint Zebra RFID Specialist minősítéssel rendelkező partnere, a feladat megoldására RFID Kanban rendszert vezetett be, mellyel a kártyák kiváltásra kerültek és teljes mértékben automatikus adatfeldolgozás valósul meg.

Mit változtattunk?

Az alapanyagok kiszolgálására fenntartott Supermarket raktár be-és kijáratához telepítettünk egy-egy RFID kaput.

QLM Techlog ID Kft Esettanulmány
QLM Techlog ID Kft Esettanulmány

Az alapanyagok tárolására szolgáló, különböző méretű KLT ládákra egyedi azonosítóval rendelkező RFID címkét helyeztünk, melyet egyedi vonalkóddal is elláttunk, valamint Elektronikus polccímkét (ESL – Electronic Shelf Label) ragasztottunk.

QLM Techlog ID Kft Esettanulmány
QLM Techlog ID Kft Esettanulmány

A rendszerbe illesztettünk továbbá mobil adatgyűjtő terminált és a rendszert kiszolgáló RFID Kanban Middleware szoftverünket telepítettük.

Hogyan működik?

A gyártósoron felhasznált alapanyagok üres ládáit a kanban kocsi (Dolly) begyűjti, és áthalad a Supermarket raktár bejáratánál elhelyezett RFID kapu alatt.

A kapu leolvassa a ládák RFID azonosítóját, mely hatására

  • automatikusan új igény keletkezik a vállalat irányítási rendszerben az alapanyag pótlására,
  • törlődik az Elektronikus polccímke tartalma, mely a korábbi alapanyag adatait mutatta,
  • a Dolly kocsi adatgyűjtőjén megjelenik a nyitott rendelésről feladat.

A Dolly kocsi behalad a Supermarket raktár állványai közé, és a nyitott rendelések alapanyagait a kocsira helyezi.

Az adatgyűjtője segítségével, mely jelzi a szükséges alapanyagokat és azok helyét, leolvassa az RFID címkén található vonalkódot, mely hatására

  • az ESL címke, ami eddig az adott anyag Supermarket tárhelyét mutatta, átíródik a gyártósori megállóra és lerakási pozícióra.

A nyitott igények összegyűjtését követően a Dolly kocsi áthalad a Supermarket raktár kijáratánál elhelyezett RFID kapu alatt.

A kapu leolvassa a ládák RFID azonosítóját, mely hatására

  • az igénylő gyártósorra könyvelődik a készlet a vállalat irányítási rendszerben
  • a kiszolgált alapanyag igényt a Dolly kocsit kezelő kiszolgált státuszban látja

A Dolly kocsi a gyártócellákra kihelyezi a teli ládákat és begyűjti az üreseket, mellyel ismét a Supermarket raktár bejáratához hajt, és a folyamat megismétlődik.

Supermarket feltöltés (Dekant)

A Supermarket raktár feltöltéséhez is adatgyűjtőt alkalmazunk. A raktárból megérkező alapanyagok cikkszám vonalkódját leolvasva, a készüléken megjelenítjük az adott alapanyag tároló láda típusát, mennyiségét és egyéb fontos adatokat. A kezelő a megfelelő ládába a kívánt mennyiségű alapanyagot belehelyezi és leolvassa a láda RFID címkéjéről a vonalkódot. A láda ESL címkéjét megírja a rendszer az aktuális alapanyag cikkszámával és Supermarket tárhelyével. A dekantált láda ezt követően a Supermarket raktár megfelelő polcára kerül, melyet a Dolly kocsi összegyűjthet.

QLM Techlog ID Kft Esettanulmány

Előnyök?

  • Digitalizálás és automatizálás
  • Könnyű nyomon követhetőség
  • Hatékonyabb és pontos anyagáramlás
  • Környezettudatos és gazdaságos
  • Manuális könyvelések megszűnnek
  • Anyaghiány figyelése a Supermarket raktárban
  • Dolly menetrend nyomon követése
  • Az emberi hibák megszűnnek
  • Nincs kanban kártya (nem veszik el, nem kell nyomtatni)

Hogyan tovább?

A sikeres bevezetést követően a gyártó cég további gyártó soraira és a többi telephelyein is tervezi a rendszer kiterjesztését.

További hírek

Zebra RFID megoldások

Használja ki a Zebra évtizedes szakértelmét és tervezési megközelítéséta maximális RFID hatékonyság eléréséhez. Használja ki a Zebra évtizedes szakértelmét, innovatív

Elolvasom